Australie: Week 2 - Reisverslag uit Stroud, Australië van Ehran - WaarBenJij.nu Australie: Week 2 - Reisverslag uit Stroud, Australië van Ehran - WaarBenJij.nu

Australie: Week 2

Door: Ehran

Blijf op de hoogte en volg

25 December 2014 | Australië, Stroud

Hallo allemaal!!
Laat ik beginnen met jullie allemaal fijne kerstdagen en alvast een gelukkig nieuwjaar te wensen! Het voelt wel aardig raar om met deze hitte (ca. 30 graden) kerst te vieren! Waar je normaal gesproken met kerst een dikke trui en lange broek aan moet hebben, loop ik hier buiten met slippertjes, korte broek en een t-shirtje. Zelfs in de schaduw is het dan nog te warm!
Maar laat ik even wat vertellen over mijn verdere verblijf hier. Ik zit, zoals jullie natuurlijk allemaal weten, in Stroud, een uurtje boven Newcastle, op een kippenboerderij. De eerste dag moest ik wat eierdozen klaarmaken voor de winkel(normaal gesproken gaan alle eieren naar een speciaal keuringsstation, maar deze werden direct vanaf de boerderij verkocht) hierna heb de eieren erin verpakt. Toen heb ik geholpen met het opzetten van het huisje, waarvan het de bedoeling is dat ik en de WWOOFers na mij in komen te wonen(maar met dit tempo denk ik niet dat ik er in kom :P). Ik hoef maar 6 uurtjes per dag te werken dus ik was alweer vroeg klaar.
Die avond ben ik met de vader van de familie (Ron) meegeweest naar een optreden van zijn band, ik was dus een soort van een roadie ;). Dat was erg gezellig ergens in een pub, beetje praten met de locals enzo, met een biertje erbij natuurlijk;).
De 3 dagen daarop heb ik telkens hetzelfde gedaan op de boerderij: Shoveling Shit! Letterlijk vertaald: poep scheppen :P. Daar zal ik verder niet teveel op ingaan, behalve dat ik het lekker rustig aan mocht doen. Wat ik tijdens mijn vrije tijd deed is namelijk veel interessanter! Zaterdagavond ben ik naar een verjaardagsfeest geweest, wat heel anders gaat dan in NL. Het thema was Gatsby, dus iedereen was gekleed alsof ze in 1920 leefden, heel leuk! Ik was natuurlijk een beetje underdressed, maarjah, de backpack geeft geen mogelijkheid tot alle verschillende soorten thema feestjes! Iedereen bracht hun eigen drank mee en er werd dus ook stevig gedronken. Hier drinken vrij weinig mensen bier, maar heel veer mixxjes! Met name Jack Daniels Cola was erg populair. Hier heb ik natuurlijk ook weer flink lopen kletsen met de locals. Alle mensen hier zijn heel vriendelijk! Alle vragen kun je stellen, en iedereen vind het leuk dat ik hier ben enzo.
De dag daarna ben ik weer met de vader naar Newcastle gegaan om te kijken naar wat bandjes, heel leuk! Zo zie je de verschillende pubs nog eens en kun je kijken naar wat de mensen hier allemaal in hun vrije tijd doen!
Zaterdag was ik door een van de locals uitgenodigd om met hem op maandag naar de locale pub te gaan, dat is een soort van meeting point voor het hele plaatsje. Eerst keken we daar op tv naar een hondenrace, want een van de broers (Todd) heeft racehonden en een van hen liep mee in die race. Uiteindelijk werd hij derde, maar dat mocht de pret niet drukken. De rest van de avond hebben we gevuld met drinken, praten en poolen. Dit pub-uitje was tevens ook om te vieren dat we klaar waren met het uitmesten van de schuur!
De volgende ochtend ging ik er weer vroeg uit om te helpen met het verpakken van de eieren, dat duurde ongeveer alleen al 6 uur, dus toen we klaar waren rond 12 uur hadden we afgesproken dat we naar de plaatselijke watervallen gingen. De motor en de quad op de trailer en daar gingen we! Omdat de watervallen nauwelijks met de auto te bereiken was moesten die wel mee, geen probleem voor mij natuurlijk :P. Daar aangekomen was er een hele mooie waterval met verschillende ‘’badjes’’ waar je in kon zwemmen! Die avond daarna hadden we een barbecue bij de buren! Dat was erg gezellig en lekker natuurlijk. Heb erg gelachen met die mensen!
Gisteren was het kerstavond – dag. Ja zo noemen ze dat hier :P. Het was eigenlijk mijn vrije dag, maar ik besloot om toch maar te gaan werken, de hele dag thuis zitten is ook niet alles natuurlijk, gezien het feit dat ik geen vervoer heb. We hebben de schuur helemaal schoongemaakt met water, dus dat was geen probleem met het warme weer over hier:D. Die avond hadden we een vervroegd kerstdiner, omdat Todd en zijn vrouw met de kerstdagen in Brisbane zijn. Heel leuk allemaal, ze hebben hier hetzelfde als wij met sinterklaas, met lootjes alleen hoeven zij geen gedichtjes en dingen als dat te schrijven. Ze noemen dat hier Secret Santa. En ik kreeg zelf ook nog wat cadootjes! Na een heerlijk kersdiner gingen Emily en ik nog even door naar de pub. Daar de mensen ook nog een vrolijke kerst gewenst en een leuke avond gehad.
Vanmorgen(1e kerstdag) ben ik hier naar een lokale kerk geweest. Was een beetje moeilijk om te bepalen naar welke kerk ik moest gaan, maar ik ging maar gewoon met de moeder van de familie naar een kerk wat we dachten dat het beste zou zijn. Het was een heel klein kerkje, met weinig mensen maar wel een keer wat verfrissend wat anders.
En dat is zo ongeveer wat ik de tweede week in Australie heb gedaan! Ik zal proberen ongeveer elke week een reisverslag te plaatsen, zodat jullie een beetje op de hoogte kunnen blijven daar in dat koude nederland :P

Ehran

  • 26 December 2014 - 07:44

    Barbara Benjamins:

    Wat gaaf joh. Blijf het volhouden want het is erg leuk om je zo te volgen.
    Nog veel plezier. Mocht je nog naar het noorden gaan naar Cairns dan moet je zeker naar Karunda gaan. Erg leuk en mooi.
    Groetjes je oude juf. Haha!

  • 01 Januari 2015 - 23:39

    Gerrit Beunk:

    Allereerst een goed 2015 toegewenst (ook van Ina)!
    Je ouders waren net hier nieuwjaar wensen en vertelden ons over je avonturen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Stroud

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 Juni 2015

Reisverslag nr 10. Bali

02 Juni 2015

Nr. 9: Outback

05 April 2015

Verslag nr 8

18 Maart 2015

Verslag nr 7

03 Maart 2015

Australie 6

Actief sinds 18 Dec. 2014
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 7393

Voorgaande reizen:

18 December 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: