Australie 3 - Reisverslag uit Stroud, Australië van Ehran - WaarBenJij.nu Australie 3 - Reisverslag uit Stroud, Australië van Ehran - WaarBenJij.nu

Australie 3

Door: Ehran

Blijf op de hoogte en volg

05 Januari 2015 | Australië, Stroud

Hallo allemaal!
Ten eerste natuurlijk gelukkig nieuwjaar!! Ik zit nu al een paar uurtjes langer dan jullie in 2015 en het is tot nu toe geweldig geweest. Maar laat ik beginnen met de dag waar ik met het vorige verslag gestopt ben: Eerste kerstdag.
De rest van de eerste kerstdag was gevuld met (nog meer!) cadootjes, films en chillen, heel veel chillen. Tweede kerstdag, ze noemen het boxing day hier, moest er natuurlijk weer gewoon gewerkt worden. Dat was weer allemaal prima, we zijn weer beginnen met de vloer in de net schoongemaakte schuur te leggen, en dat is nogal veel werk om te doen.
Na t werk moest ik m’n tas pakken, want we gingen een nachtje glamping! (glamour camping). De familie heeft nog een stuk grond in een plaatsje een half uurtje van hier, en daar hebben ze in het afgelopen jaar een soort van vakantiehuis neergezet. Dat huis was heel erg chill. Toen we daar aankwamen hadden ze net een kampvuur aangestoken en het was heel gezellig. Na het eten hebben we een spelletje gespeeld en toen kwam het idee om op konijnenjacht te gaan. Konijnen zijn dieren die eigenlijk niet in Australie horen en de mensen in Australie zijn niet blij met die beestjes. Daarom is het vrij om daar op te jagen. Dus daar gingen we, in de pick up. 2 mensen achterin, 2 mensen voorin, schijnwerper mee en natuurlijk een geweer mee(slutgun). Na een uurtje rijden hadden we 2 konijnen geschoten! Ik had er 1tje geschoten.
De volgende dag was natuurlijk gewoon weer een werkdag, maar na het werk zijn we naar newcastle gegaan voor de hondenraces! Erg leuk om daar een keer te kijken. We gingen ernaartoe omdat Todd, 1 van de zoons van de familie, broer van Emily, verschillende racehonden heeft. Een daarvan moest die avond racen. Gek om te zien hoeveel geld er op 1 kleine racebaan al wel niet omgaat in het gokcircuit. Want dat doen ze hier allemaal bij die renbanen, heel veel gokken. Maarja, het is leuk om het allemaal een keer gezien te hebben. Todd’s hond werd 3e trouwens.
Volgende dag: Another day, another dollar…. Maar niet voor mij ;). Ik hoefde maar een paar uurtjes te werken, heb het besteed met het achterwiel van een brommer fixen en proberen een autoruit proberen te repareren. De autoruit wou niet meer naar boven komen(elektrische ramen) en t lukte me niet om dat te fixen. Die middag kwam er familie op bezoek, en daar hebben we een gezellige middag/avond mee gehad.
Maandag en dinsdag waren weinig bijzonder, lekker gewerkt, savonds lekker gechilld, weinig bijzonders te melden.
Woensdag daarentegen was geweldig! Oudejaarsdag natuurlijk! Natuurlijk de dag begonnen met werken en aan het eind van de middag maakten we ons klaar voor het feest van die avond. Het was weer een verkleedfeest met het thema Las Vegas! Het feest ging weer volop los! Er was entertainment (een zingende hij/zij, ik ben er nog steeds niet achter), eten, en vollop drank! En mocht het je te heet onder de voeten worden, kon je een duik nemen in het zwembad of de verwarmde spa. Ze hadden alleen niet zoveel vuurwerk, maar de rest maakte dat ruimschoots goed! Rond 5.30 vond ik het wel welletjes en ging ik maar eens mn bed op zoeken. Dat was ook nog een heel avontuur, want ik zou bij een vriend van de familie slapen, maar ik had geen flauw idee waar die kerel woonde. Maar na een kleine zoektocht had ik het gevonden en hoopte maar dat ik het juiste huis te pakken had.
De volgende ochtend, nieuwjaarsdag werd ik alweer rond 8.30 wakker. De zon was alweer hoog in de hemel aan het schijnen en aangezien ik toch niet meer verder kon slapen besloot ik maar uit bed te gaan en ergens ontbijt te gaan zoeken. Bij het huis waar het feest was bleek er ontbijt te zijn voor iedereen en daar zag ik alle (brakke) partygangers weer, van wie sommigen de hele nacht op waren gebleven en door waren gegaan met drinken. Ja mensen, om 8.30 werd er door sommige mensen alweer of nog steeds vollop aan de drank gegaan. Ikzelf heb maar eerst even wat gegeten en mezelf maar iets opgeknapt voordat ik daar weer aan begon. Toen werd er gevraagd of ik mee wou om wat krabben vallen te checken in de rivier. Daar was ik wel nieuwsgierig naar en dus ging ik mee. We checkten twee vallen, en in allebei de vallen zat een krab! Maar 1 was er helaas een beetje te klein dus hebben we die teruggezet. Toen we terugkwamen werd de krab direct gekookt. En alhoewel ik helemaal niet zoveel van vis of krab ofzoiets houd, was deze best lekker. De rest van de dag was gevuld met zwemmen, eten, drinken chillen en heel hard meezingen met de muziek. Die nacht daarna heb ik heel goed geslapen…
Vrijdag gingen we varen! Het was eigenlijk de bedoeling om dit op nieuwjaarsdag te doen, maar dat bleek toch niet zo’n goed idee gezien de brakheid en drankgebruik op die dag. We gingen varen met 2 boten, 8 personen. We hadden een paar krabbenvallen mee, en aan het eind van de dag hadden we 5 krabben gevangen! Die gaan we een dezer dagen opeten. We hebben met zn allen lekker gelunched, ge-funtubed(met een opblaas-ding achter de boot) en we zijn zelfs nog even wezen vissen! T was een mooie en relaxte dag, wat ook wel nodig was… Het enige nadeel was dat ik een beetje verbrandde… maar dat zou vroeg of laat hier in Australie toch wel gebeuren ;)
Dat was het voor zover! Ik blijf hier op de boerderij tot 9 januari, waarna ik naar Newcastle ga en vanuit daar mijn verdere reis ga plannen!

Ehran.

  • 06 Januari 2015 - 18:06

    Aafke:

    Hoi Ehran,
    Hey zeg daar maar dat ik er ook aan kom!
    Lijkt me wel wat daar: ik lees alleen maar over chillen, relaxen, feesten, bbqen enzv.
    alhoewel, konijnen schieten is minder wat voor mij.
    Fijn dat je het daar zo getroffen hebt hoor. Wel geluk gehad!
    Bedankt voor je reisverslagen,leuk om te lezen.
    xxxx Aafke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Stroud

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 Juni 2015

Reisverslag nr 10. Bali

02 Juni 2015

Nr. 9: Outback

05 April 2015

Verslag nr 8

18 Maart 2015

Verslag nr 7

03 Maart 2015

Australie 6

Actief sinds 18 Dec. 2014
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 7396

Voorgaande reizen:

18 December 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: