Australie 4 - Reisverslag uit Stroud, Australië van Ehran - WaarBenJij.nu Australie 4 - Reisverslag uit Stroud, Australië van Ehran - WaarBenJij.nu

Australie 4

Door: Ehran

Blijf op de hoogte en volg

14 Januari 2015 | Australië, Stroud

Hallo Allemaal!
Alhoewel ik probeer elke week een mooi reisverslag vor jullie te typen lukt dat helaas niet altijd ;). Er is hier gewoon zoveel te doen en te beleven dat het schrijven er nog wel eens bij in kan schieten. Maar ik zal m’n best doen jullie zo goed mogelijk up-to-date te houden over mijn belevingen.
De laatste week op de boerderij was niet zo bijzonder. Lekker gewerkt en vooral aan het eieren inpakken geweest. Best grappig, maar op den duur ook een beetje saai. Deze laatste week had ik ook een eigen auto waarmee ik zelf van en naar de boerderij en andere plekken kon rijden. Zo hoefde de familie me niet telkens overal op te pikken en af te zetten, dat was wel ideaal. Vrijdag 9 januari was mijn laatste dag daar(dus donderdag alle was nog even snel gedaan :P) en na afscheid genomen te hebben zette Emily mij af bij het YHA hostel in Newcastle. Die dag had ik daar met Pim afgesproken, maar hij kwam pas savonds aan. Dus in die tijd alleen heb ik even wat andere dingen geregeld, mijn eigen reisplannen een beetje bedacht, want ik had met Pim afgesproken dat we misschien samen verder zouden reizen. Die avond hebben Pim en ik overlegd en besloten dat we een auto/busje zouden gaan huren om daarmee naar Melbourne en Adelaide te gaan. Eerst bleven we nog 2 nachten in Newcastle, waarna we vanaf daar naar Sydney zouden vertrekken. Die volgende dag hebben we, samen met een vriendin van Pim(Beau), gebodyboard op het strand van Newcastle. Bodyboarden is een beetje hetzelfde als surfen, maar dan blijf je gewoon op de plank liggen. Heel leuk en veel makkelijker dan surfen! Maar op een gegeven moment moesten we het water uit, want er was een haai in de buurt gesignaleerd! Dus dat was wel een beetje jammer. Savonds zijn we nog even bij een barretje geweest.
De volgende dag gingen we terug naar Sydney. We hadden daar een paar nachten geboekt in het YHA Sydney Central. Dat is een erg groot hostel(600+ plekken) midden in Sydney. Ondanks de grootte wel een heel gezellig hostel.
Maandags zijn we terug gegaan naar het hostel waar we de eerste week ook zaten(collaroy). Dit omdat hier Australian Backpackers ook in zit. We wouden graag even overleggen met Niels(medewerker van AB) over waar en hoe we het beste een auto/camper konden huren. Maar bij aankomst daar kwam ik erachter dat ik mn mobiel kwijt was! In de bus laten liggen waarschijnlijk… Dus ik heb daar een paar busdepots afgebeld, en gelukkig had er 1 mijn mobiel gevonden!! Pfoe, dat was wel even schrikken, maar gelukkig worden hier in Australie de gevonden spullen bijna altijd wel weer afgegeven. Toen dat klaar was hebben we een campertje geboekt bij Niels en vanaf zaterdag hebben wij een campertje gehuurd voor 3,5 week!! Hiermee gaan wij naar Melbourne en Adelaide rijden en natuurlijk alle mooie dingen onderweg bekijken(Great Ocean Road!!!). Maar dat is pas vanaf zaterdag, dus we zitten nog eerst een paar dagen in Sydney. Die Maandagavond zijn we eerst naar de grootste IMAX bioscoop van de wereld geweest om daar The Hobbit 3 te bekijken.
Dinsdag zijn we, na eerst uitgeslapen te hebben natuurlijk (dat is best moeilijk, want ik word nog steeds standaard om 7.15 wakker vanwege de boerderij-tijden) naar Watsons bay gegaan. Daar hebben we een wandeling gedaan en genoten van het mooie uitzicht & skyline van Sydney. Die avond hebben we nog even een film gekeken in de bioscoop van het hostel, nog een biertje gedaan in de pub en daarna redelijk op tijd naar bed, want de volgende dag moesten we alweer uitchecken. Want we gaan voor 2 dagen naar Bondi Beach! (ligt ook in Sydney).
En daar in Bondi beach zit ik nu in het Hostel dit verhaal te typen. Ik heb het strand nog niet gezien, daarvoor is het nu nog te heet. Over een paar uur is het iets afgekoeld, en kunnen we gaan kijken wat er op het Bondi beach te doen is.
Groeten uit het waaaaaaaarrrme Australie! En het volgende reisverslag zal waarschijnlijk geschreven worden vanuit Melbourne!!! (of als we pech hebben ergens aan de zijkant van de weg :P)
Ehran.

  • 14 Januari 2015 - 08:58

    Jan TK:

    Hey Ehran,

    geniet van de hitte, hier regent het alleen maar en het is niet warm.
    Wat een geluk dat je je mobiel terug hebt. Heb je de komende weken vakantie of ga je ook werken?
    Veel plezier met de camper, groeten.
    Jan.

  • 21 Januari 2015 - 20:22

    Aafke:

    Ha Ehran,

    Leuk om een eindje samen verder te trekken, met een camper nog wel. Je kunt daar wel kilometers maken he? Gaaf hoor.
    Veel foto's maken dan kunnen we hier ook meegenieten.
    Wat fijn dat je daar veel leuke mensen ontmoet. Heb je alweer een volgend werkadres gevonden?
    Goeie reis verder!
    Groetjes Aafke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Stroud

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 Juni 2015

Reisverslag nr 10. Bali

02 Juni 2015

Nr. 9: Outback

05 April 2015

Verslag nr 8

18 Maart 2015

Verslag nr 7

03 Maart 2015

Australie 6

Actief sinds 18 Dec. 2014
Verslag gelezen: 329
Totaal aantal bezoekers 7398

Voorgaande reizen:

18 December 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: