Australie 6 - Reisverslag uit Apollo Bay, Australië van Ehran - WaarBenJij.nu Australie 6 - Reisverslag uit Apollo Bay, Australië van Ehran - WaarBenJij.nu

Australie 6

Door: Ehran

Blijf op de hoogte en volg

03 Maart 2015 | Australië, Apollo Bay

22-2-2015
Hallo Allemaal!!
Daar is ie dan eindelijk weer, een reisverslag van mij uit Australie! Ik wil dit reisverslag graag beginnen met een ode aan mijn uitzwaaicommite: Papa, mama en Arne! Dit omdat er commentaar was dat ik deze mensen niet benoemd had in mijn reisverslagen. Dus bij dezen.
De vorige keer dat ik schreef zou ik net gaan beginnen aan de Great Ocean Road. Dat is een van de meest beroemde plaatsen in Australie met rotswanden, geweldige stranden en natuurlijk de 12 apostelen! (waar er nog maar een stuk of 7 van overeind staan:P) en dat is allemaal aan 1 weg. Omdat het verboden was om zomaar ergens te gaan kamperen aan de great ocean road moesten we op betaalde campings gaan staan. Wat geen probleem is natuurlijk, behalve dat het wat duurder was natuurlijk.
Onze eerste camping was in Lorne, een heerlijke camping lekker aan het strand. Hier hebben we 2 nachten gestaan, en daar kwamen we ook andere reizigers tegen, die we telkens weer op de andere campings tegenkwamen. Dat was erg gezellig want zo konden we bijna elke avond met elkaar kletsen, ouwehoeren en feestjes bouwen. Overdag reden we telkens van camping naar camping terwijl we allemaal mooie uitkijkpunten bezochten. Die komen vanzelf wel een keer langs in de foto’s, want het heeft niet echt zin om dat allemaal uit te leggen;).
Vanuit de Great Ocean Road zijn we verder gereden richting Adelaide, een redelijk grote plaats in het zuiden van Astralie. Dat was nogal een beste afstand, dus we moesten er wel 2 dagen over doen. In Adelaide hebben we geslapen in de parkeerplaats van een Hostel, terwijl we gebruik mochten maken van de faciliteiten aldaar. Adelaide was een grappig stadje, maar niet echt heel veel bijzonders. We zijn er 2 nachten geweest, en toen maar weer snel verder gegaan. Vanuit Adelaide zijn we terug gereden in de richting van Sydney, met Canberra, de hoofdstad van Australie, als tussenstop. Dit was weer een trip van ongeveer 1000 km, dus we deden het rustig aan en hebben er uiteindelijk 3 dagen over gedaan, waarbij we ons soms wel afvroegen waar google maps ons toch naartoe leidde. We reden soms in the middle of freakin’ nowhere, waar we gewoon een uur bijna geen auto tegenkwamen en tussen de australische boerderijen reden. Maar uiteindelijk bracht Betsy(het busje) en google maps ons uiteindelijk wel op de goede plekken .
In Canberra was eigenlijk ook niet echt veel, maar het was wel leuk om er even geweest te zijn. Ze hebben daar echt een heel groot en mooi(en gratis!!) oorlogsmuseum. Ik ben nu weer helemaal bij met de Australische oorlogsvoeringen :P.
Toen hadden we nog 4 dagen over, voordat we de bus in moesten leveren in Sydney en we hoefden nog maar iets van 150 km te rijden. Dus besloten we om de bus neer te zetten op een camping 80 km onder Sydney, aan het strand en vakantie te vieren tot we de bus weer in moesten leveren. Helaas was daar een beetje regen bij, maar het was nog steeds wel chill om even uit te rusten van de roadtrip.
En zo kwam er uiteindelijk een einde aan de roadtrip van Sydney, Melbourne, Great Ocean Road, Adelaide, Canberra en weer terug naar Sydney.
Maarja, dan zit je in Sydney en moet je weer verder…en wat is nou een beter begin van de oostkust dan een Surfkamp!? Inderdaad, dat is er niet! Dus daar ben ik op dit moment. Ik heb een 5 dagen lange surfkamp geboekt, en daarmee heb ik 2x per dag les. Dat valt nog niet mee trouwens, surfen lijkt makkelijker dan het is, maar het zwaarste is om tegen de golven in te gaan om op de juiste plek te komen om te gaan surfen. Maar het is inmiddels alweer de laatste dag van het kamp en ik wil niet opscheppen ofzo, maar het surfen gaat me best goed af! Het kamp zelf is ook superleuk! Ik ontmoet hier veel leuke mensen en de strandfeesten zijn ook goed te doen!
Mijn uiterlijk veranderd ook steeds meer in die van een echte surfdude. Ik word een beetje bruiner en mijn haar word ook steeds langer, dus het is waarschijnlijk weer een keer tijd om naar de kapper te gaan… (of niet natuurlijk ;))
De soort van planning is om vanaf hier verder te gaan naar Byron Bay en vervolgens verder de oostkust op. Fraser Islands, Whitesundays en allemaal van dat soort dingen doen . Als dat gebeurt binnen een afzienbare tijd kan ik nog gaan proberen om mijn 2ejaars visa te halen! Dat betekend dan 88 dagen werken op een boerderij, maar omdat ik aan het begin van mijn reis ook al heb gewerkt, hoef ik er nog maar iets van 70 ofzo.
Dat is voor nu wel de planning, maar het kan natuurlijk altijd wijzigen ;)
Extra bonus materiaal:
Omdat het een poosje geleden is dat ik iets geupload heb, schrijf ik nu gewoon nog een extra stukje bij mijn oude reisverslag aan. Ik zit op dit moment in de bus richting surfers paradise, dus ik heb toch even vrij weinig te doen.
Byron bay was een erg gezellig en leuk stadje. Bijna iedereen die hier verblijft is een backpacker, waardoor het heel open en sociaal is. Byron staat misschien een beetje bekend als een hippie stadje maar ik snap wel waarom. Ik verbleef hier in The arts factory, letterlijk vertaald: De kunstfabriek. Een heel leuk hostel waar heel veel mensen verblijven, ook omdat er een camping bij zit. Als je die camping oploopt lijkt het trouwens net of je in klein amsterdam loopt vanwege de wietlucht.
De eerste dag in byron was het goed weer, maar toen werden we al gewaarschuwd dat er een cycloon aan kwam. Ik kon nog net de dag voor de cycloon een tour naar Nimbin boeken, zodat het in ieder geval nog een beetje droog zou zijn. In nimbin kwam ik erachter dat dit stadje echt zwaar overhyped was. Het moest een heel chill hippiestadje zijn maar dat is duidelijk niet echt meer zo. Er word je nog steeds overal op straat drugs aangeboden, maar niet door leuke hippies, maar meer de mensen die je snachts niet in een donker steegje tegen wil komen….
Dus weer in byron. Cycloon. Veel regen, veel wind en niks te doen. Dat is een redelijk goede samenvatting van wat ik voor de rest in byron heb gedaan. Nu zit ik in de bus naar Surfers Paradise en ga ik eigenlijk recht op de cycloon af. Gaat gezellig worden!
Tot de volgende keer!

  • 03 Maart 2015 - 07:29

    Harmsen:

    bedankt voor je reisverslag deze wordt vandaag bezorgd bij Opa en Oma Eertink
    vanaf deze kant volle wille en henig an

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Apollo Bay

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 Juni 2015

Reisverslag nr 10. Bali

02 Juni 2015

Nr. 9: Outback

05 April 2015

Verslag nr 8

18 Maart 2015

Verslag nr 7

03 Maart 2015

Australie 6

Actief sinds 18 Dec. 2014
Verslag gelezen: 352
Totaal aantal bezoekers 7399

Voorgaande reizen:

18 December 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: