Verslag nr 8 - Reisverslag uit Walkamin, Australië van Ehran - WaarBenJij.nu Verslag nr 8 - Reisverslag uit Walkamin, Australië van Ehran - WaarBenJij.nu

Verslag nr 8

Door: Ehran

Blijf op de hoogte en volg

05 April 2015 | Australië, Walkamin

Hallo Allemaal!!
Het is alweer even geleden sinds mijn laatste reisverslag, dus ik weet zeker dat jullie allemaal weer vol smacht zitten te wachten op verhalen van mijn nieuwe avonturen in Australie!
De laatste keer dat ik schreef had ik net mijn Fraser Island tour gedaan(weet je nog, met 4x4’s over het strand crossen) en zat ik in de bus op weg naar Agnes water. Ik heb uiteindelijk 4 nachten doorgebracht in Agnes water, een leuk, iets te klein stadje om er eigenlijk 4 nachten door te brengen, maar de goedkope surflessen maakten veel goed. Ik ben hier bijna elke dag wezen surfen, want dit is de laatste plek, als je langs de kust omhoog gaat, waar je kan surfen. Als je verder naar boven gaat is er teveel gevaar van kwallen, haaien en krokodillen . Hier heb ik ook een soort motortocht gedaan genaamd Scooteroo, waar je mag rijden op brommers(ca 90km/u) helemaal in Hells Angels stijl. Ik weet zeker dat jullie de foto’s op facebook hebben gezien, het was echt lachen om te doen!
Na Agnes water vertrok ik in de nachtbus naar Airlie Beach, de stad waar alle tours naar de Whitsundays vandaan vertrekken. Helaas voor mij kan ik nooit slapen op dit soort bussen, dus toen ik na een slapeloze nacht aankwam in Airlie Beach, was ik blij dat ik kon gaan slapen. Na de ochtend slapend doorgebracht te hebben ben ik s’middags naar de lagoon geweest(omdat je hier niet meer in de zee mag zwemmen, hebben ze een zwembad aan zee gebouwd.
De volgende dag was het dan eindelijk zo ver, de Whitsundays! Dat was gewoon, in één woord: Geweldig!! 2 dagen en 2 nachten op een zeilboot, de Tongarra. De eerste dag hebben we niet veel gedaan, maar we hebben gezellig gekletst en elkaar leren kennen. De tweede dag werden we wakker tussen de schildpadden(die kwamen om onze boot omhoog om lucht te happen) en gingen we naar White Heaven Beach! Het nr. 2 van de mooiste stranden van de wereld! Na daar veel foto’s gemaakt te hebben en lekker te hebben gechilled, gingen we naar een volgende plek om daar te gaan snorkelen! Daar hebben we een paar uur gesnorkeld tussen de vissen, en die aten je zo uit je hand! De laatste dag gingen we snorkelen bij het koraal, maar helaas waren we er met hoogtij, dus konden we het niet zo goed zien. Dat was wel jammer, maar dat ga ik later allemaal nog wel een keer zien:D. Al met al had ik een geweldige tijd op de boot en ik vond het enorm jammer dat ik er weer af moest:P.
Na deze geweldige dagen reisde ik door naar Magnetic Island. Joost mag weten waarom dit eiland Magnetic Island heet… want het is duidelijk niet magnetisch! Maar hier heb ik ook een paar leuke dagen gehad, weer wat vrienden van eerder in de trip ontmoet, walibi’s gevoerd, wildlifetour gedaan, selfies met koala’s en mooie wandelingen. Uiteindelijk was ik wel blij dat ik weer van t eiland af was want voor mijn gevoel had ik alles er wel gedaan.
Nu ging ik door naar de eindlocatie van mijn reis langs de oostkust: Cairns. Hier kwam ik allemaal bekenden tegen die ik door de oostkust had ontmoet, Superleuk! Maar daarom was ik niet in Cairns(natuurlijk wel een beetje). Maar nee, deze jongen moet aan de bak! Er moet gearbeit worden, geld in het laadje komen. Dus Ehran ging op zoek naar een baan. Eerst online, mailen, bellen maar helaas, geen geluk. Na dit 3 dagen geprobeerd te hebben ben ik uiteindelijk maar tot bezinning gekomen en ben ik naar een uitzendburo gegaan. En nu zit ik hier, in de tablelands. Ehran de Bananenplukker… de baan die eigenlijk een laatste redmiddel moest zijn, maar als iemand anders het kan, kan ik het ook ;). Voor de duidelijkheid, ik heb nog geen banaan geplukt want dat begint maandag.
Ik zal jullie laten weten hoe het is!
Vrolijk pasen!
Ehran

  • 06 April 2015 - 19:00

    Marrnix En Aafke:

    Hey Ehran, leuk te lezen wat je allemaal ervaart daar. Veel succes bij het bananen kappen.

  • 03 Mei 2015 - 21:43

    Jan, Dianne, Sarah En Ilse:

    Ha Ehran jij maakt wat mee zeg. Er is straks geen uitdaging meer over alsvjevthuis bent :). We wensen je heel veel succes met de banaantjes. Veel plezier en geniet er van!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Walkamin

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 Juni 2015

Reisverslag nr 10. Bali

02 Juni 2015

Nr. 9: Outback

05 April 2015

Verslag nr 8

18 Maart 2015

Verslag nr 7

03 Maart 2015

Australie 6

Actief sinds 18 Dec. 2014
Verslag gelezen: 366
Totaal aantal bezoekers 7401

Voorgaande reizen:

18 December 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: