Australie 5, Campertje! - Reisverslag uit Apollo Bay, Australië van Ehran - WaarBenJij.nu Australie 5, Campertje! - Reisverslag uit Apollo Bay, Australië van Ehran - WaarBenJij.nu

Australie 5, Campertje!

Door: Ehran

29 Januari 2015 | Australië, Apollo Bay

G’day (dat is hoe de Australiërs hallo zeggen ;))
Het werd wel weer een keer tijd om jullie in het koude koude Nederland te vertellen wat ik toch allemaal in dit warme warme Australie allemaal uitvoer. Nou ik zeg wel warm, maar op dit moment zit ik toch wel met een lange broek aan in een heeeeele lichte regenbui. Maar dus, het reisverslag… de laatste keer dat ik schreef zat ik nog in Bondi beach volgens mij.
Vanuit Bondi beach zijn Pim (mijn reisgenoot) en ik weer terug gegaan naar centraal Sydney. Eerst wouden we terug in ons oude hostel, maar toen bleek dat deze 47 dollar per nacht was(weekendtarief) hebben we besloten om in een ander hostel te gaan, 100 meter verderop van dat dure hostel tegen een normaal tarief. Dat was een hostel aan het station, en in dat thema sliepen we in slaapcabines van een treincoupe! Daar hebben we 1 nachtje geslapen en toen zijn we onze camper op gaan halen! Na eerst een klein beetje problematiek met de borg konden we toch eindelijk op weg richting melbourne!
We hadden besloten de eerste dag niet al te ver te rijden om eerst een beetje aan de bus te kunnen wennen (de bus hebben we Betsy gedoopt trouwens). Zo reden we naar kangaroo valley, 2 uur rijden onder sydney. Daar hadden we in ons boek(we hebben een groot boek gekregen met kaarten en campings) een gratis kampeerplek gevonden. Daar hebben we maar een inventaris gemaakt van wat we allemaal nog moeten kopen voor in de camper. We hadden geen stoeltjes, dus de volgende dag direct even naar de aldi gegaan om stoeltjes te kopen. Daar vonden we hele mooie strandstoeltjes met de australische vlag! Hoe mooi wil je het hebben? Op de kampeerplek kwamen we er ook achter dat de gastank om mee te koken leeg was. En daar sta je dan, met het vlees dat je wil bakken…. Dus toen zijn we maar even naar onze buurtjes gelopen en gevraagd of we daar even mochten koken. Dat was een hele aardige (en nederlandse!) vrouw en we konden daar wel even koken. Die avond kwamen er allemaal wilde dieren op het terrein, helaas geen kangaroes, maar wel veel wombats. Die hebben me snachts nog wakker gemaakt toen ze onze bus gebruikten als krabpaal…
De volgende dag op zoek gegaan naar gas voor in onze tank, en na 4 benzinepompen hadden we eindelijk iemand gevonden die onze tank kon vullen. Wij dat ding dus vullen, blijkt dat hele gaspit-ding dat erop zit ook hartstikke slecht te zijn, we krijgen nog geen water aan de kook! Na een paar dagen hebben we besloten om dat ding maar niet meer te gebruiken en een nieuwe te kopen, en die werkt gelukkig ook goed.
Zo gaan we met horten en stoten(de bus niet, gelukkig) richting melbourne. Op die campings kom je ook allemaal verschillende mensen tegen met wie we dan gezellig praten. Zo kwamen we bijvoorbeeld een stel zweden in een ouwe bus tegen, die op straat muziek maakten voor de kost. Die verdienden gewoon 300 dollar in de 4 uur die ze op een dag speelden! Zo kan je ook door Australië reizen natuurlijk!
Tijdens onze reis naar Melbourne hebben we ook nog een klein beetje omgereden om naar het zuidelijkste puntje van Australie te komen. We zijn zover gegaan als we konden met de auto, maar om helemaal op het zuidelijkste puntje te komen moest je een wandeling van een dag maken (dag heen, dag terug)… en daar hadden we niet zoveel zin in :P.
Na ongeveer 4 overnachtingen kwamen we aan in Melbourne! Daar hebben we eerst weer afgesproken met Ella, met wie we in de groep zaten toen we in Australie aankwamen. Samen hebben we gezellig op het terras gezeten en een beetje van de stad gezien.
De volgende dag was een soort van regeldag. Het werd weer eens hoog tijd om de was te doen, dus hebben we dat gedaan in de wasserette van een hostel. In datzelfde hostel konden we ook douchen dus hebben we ook direct maar even gebruik gemaakt van die faciliteiten.(wat wel fijn is, want lang niet elke kampeerplek heeft douches). Vrijdag zijn we naar de Australian open geweest! Ik was nog nooit naar een tenniswedstrijd van wat voor soort dan ook geweest, maar ik vond dit erg leuk! We hebben daar ongeveer 2,5 wedstrijden gezien, waaronder 1 van een Nederlander. Toen we aan het eind van de dag een biertje zaten te drinken kwamen er twee dames naar ons toe die vroegen of wij het restant van de wedstrijd van federer wouden zien, en dat wouden we maar al te graag! Zij gingen weg, en zo konden wij voor niks hun kaarten overnemen. Zo hebben we zelfs federer nog een paar sets zien spelen! We dachten dat we daarna ook nog toegang zouden hebben tot de wedstrijden van sharapova en Nadal, maar die waren helaas alleen maar voor de avondkaarten, en wij hadden dagkaarten.
De zaterdag daarop hebben we een tour door melbourne gedaan met de bus(als echte toeristen). Zondag hebben we eigenlijk helemaal niks uitgevoerd, en maandag was het Australia day! Een soort van koningsdag in nederland. Deze dag hebben we chillenderwijs doorgebracht in de haven van melbourne. Een groot verschil is wel dat er hier geen alcohol mag worden gedronken op openbare plekken, ook niet tijdens australia Day..(misschien was het daarom wel iets minder gezellig dan koningsdag ;)).
Vandaag, dinsdag, hebben we de bus maar weer eens aangetrapt en nu gaat het richting Adelaide via the Great Ocean Road! Daar gaan jullie in het volgende reisverslag vast meer over horen! (cliffhanger ;))
Groeten uit Australie!!

Ehran

• 31 Januari 2015 - 22:17

Fam Eertink:

hoi Ehran

Leuk om je verslag te lezen
    Gr Henk Anke
    Erik Gerrit Melanie

• 01 Februari 2015 - 19:20

Aafke En Marnix:

Hoi Ehran,

Ie zeet nog is wat an de wearld en vie begriept oet de verslaagn da'j oe wat redt!!

Volle wille de komde tied. Wie least wa wear in 't volgende versalg hoe het vearder geet.

Hartelijke groetn oet Riessen.

Aafke en Marnix

• 02 Februari 2015 - 14:48

Johan En Leidy Gerritsen:

Hoi Ehran,

Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag.
    Maak er een mooie dag van in het verre Australië.
    We lezen je blogs en merken dat je het naar je zin hebt.
    Geniet lekker van de komende tijd en stuur wat zonnestralen naar ons koude Rijssen.